måndag 23 mars 2009

På resande fot

Det blev tidig uppstigning imorse för att hinna med tåget som gick strax före åtta från Centralen. N och jag blev skjutasade in till Gnesta och lastades på 06.35-tåget. Var lite orolig att N skulle väcka alla stackars sovande pendlare, men hon höll en hyfsat låg profil.

Vi fick vänta en stund på centralen, köpte en Bamsetidning och juice till N samt en latte till mig. Jag har bokat platser i familjevagn, här sitter vi bra med lekrum och så slipper man tänka på att inte störa andra resenärer, detta är trots allt en familjevagn, ingen tyst kupé.

Det är dock rätt tomt på barnfamiljer på denna avgång, N, en femåring och två halvsmå bebisar bara. En hyfsat lugn familjevagn med andra ord :-).

Tyvärr strular alla sorters teknik. Uppkopplingen (3G-kort) är kass, men något annat är väl inte att räkna med. Det är något fel på kassan i restaurangvagnen så det går inte att betala med kort. N och jag delade på en lunchlåda och en festis, det var vad mina kontanter räckte till.

Om exakt två timmar är vi framme i Åre.

Nej, vänta! Nu ropar de att det kommer att vara möjligt att betala med kort efter Östersund! Hurra! :-)

1 kommentar:

Wicke sa...

Tittar in och säger hej.
Ha det så bra uppe i Åre, kram, Wi