måndag 19 oktober 2009

Barn- och utbildningsnämnd idag

Var på mitt första möte i Barn- och utbildningsnämnden idag. Jag tror jag hängde med på det mesta och presentationen vi fick av Skoldatateket och arbetet med IT-hjälpmedel i Gnesta kommun var fantastiskt intressant. Vilka otroliga möjligheter detta sätt att lära ger eleverna i skolorna! Passar på att tipsa om IT-mammans blogg för den som kanske kan tänkas vara intresserad av ämnet.

Allmänheten fortsätter att visa sitt engagemang i skolfrågan, det är också fantastiskt (många superlativ idag). Fortsätt med det!

På minussidan var väl förstås den tråkiga ekonomiska situationen. Minskning av skolpeng och barnomsorgspeng, det är inte roligt, men så blir det framöver tyvärr. Med hur mycket återstår att se tills de extra pengarna man inte räknat med i budgeten har fördelats.

Hann knappt twittra en endaste liten rad idag förresten, jag hade fullt upp med att lyssna. Jag behöver nog få lite mer rutin först innan twittret tar fart :-D.

Inga kommentarer: