söndag 25 oktober 2009

Rapport från Geek Girl Meetup

Är nu inne på andra dagen på Geek Girl Meetup, första dagen var fantastiskt bra och imorse när jag vaknade var det en härlig känsla att veta att det var en hel dag kvar!

För det första är det en otroligt häftig känsla att träffa så många duktiga och inspirerande kvinnor och tjejer på en och samma gång. Det borde inte vara så egentligen förstås, men som läget är nu är de flesta kvinnor i IT-branschen ganska ensamma kvinnor i yrkeslivet. Det allra mest inspirerande är att se att det finns så många unga, duktiga, kreativa och drivna tjejer. Det finns hopp om livet!

Det har, och kommer nog vara resten av den här dagen, varit fantastiskt inspirerande att vara här. Mest av allt känner jag mig inspirerad att starta någon sorts egen verksamhet. Ännu vet jag inte riktigt vad jag ska göra och jag är kanske inte redo än, men inom några år vill jag verkligen göra det. Tanken på den frihet det innebär lockar mig något oerhört. Kanske kommer det att bli tufft ibland, många långa arbetstimmar och dåligt inflöde i kassan men det kan det kanske vara värt. Eller inte bara kanske. Det ÄR värt det. Eller kommer att vara, den dag jag bestämmer mig för att ta steget.

Och så vill jag också göra lite tidig smygreklam för en webbtjänst som jag tror kommer bli riktigt grym, nämligen Politometern. En sorts bloggportal för politska bloggar som snart ska lanseras. Där kommer man kunna söka på ämne, sorterat på alla möjliga intressanta sätt, vilka politiska partiers bloggare som bloggar mest om det, vilket ämne som är hetast eller ligger mest i tiden. Håll ögonen öppna!

Strax ska jag iväg på nästa politik-webb-seminarium, nämligen det om internetaktivism.

Inga kommentarer: