lördag 14 augusti 2010

På plats på Tjärö


Ja, egentligen kom vi förstås hit redan igår. Det regnade en hel del en liten stund på vägen ner, och det kändes lite nervöst, men väl nere i Blekinge sken solen från en klarblå himmel. Underbart! Vi råkade ut för ett par felkörningar och var något sena ner, men när vi kom fram till Järnavik låg färjan och väntade och körde oss över.

Fast lägret börjar förstås redan på resan ner, eller till och med på Cityterminalen. Många intressanta samtal i bussen ner och även på lunchen. Och så har det fortsatt sedan dess. Pratade en liten stund med Kristin Heinonen igår om rädslan för detta nya sätt att kommunicera, att man inte ska göra misstaget att bortse från den utan hålla handen snarare än att köra över. Klokt. Det har jag funderat på sedan igår kväll faktiskt och ska nog fortsätta fundera på. Förändringar är svåra, men knappast omöjliga, om man bara angriper dem på rätt sätt.

Hittills idag har jag varit på två sessions, den första om digital storytelling, den andra om intern kommunikation (internt inom en organisation alltså). Båda var inspirerande och intressanta och väckte många tankar. Och än är det mycket kvar att delta i, vi är inte ens framme vid lunch ännu :-).

På bilden ser man en del av campingplatsen, dock inte mitt och Fridas fantastiska chateau. Jag kan rapportera att det gick alldeles utmärkt att resa tältet, jag var nästan klar när Frida kom med färjan efter den jag kom med och det är inte värst långt mellan fastlandet och Tjärö. Vi sov riktigt gott i natt dessutom, det är klart att man vaknar till av en del ljud som grannar som pratar, pratar och pratar eller får som bräker när de råkar ha vägarna förbi på väg någonstans. Fast jag sov nog minst lika bra i tältet som jag sov förra året i fembäddsrummet.

Inte har det regnat heller. Det är till och med lite soligt just nu. Inte dumt alls :-)

Inga kommentarer: