fredag 7 januari 2011

Bloggkrig i Gnesta

Det började redan här om dagen. Göran Benedicks (fp) och Mikke Schirén (v) var oense och tongången mellan dem var lite hård. Detta blåstes i tidningen upp till ett så kallat bloggkrig där även jag tydligen varit inblandad i bloggkrigens historia eftersom jag inte höll med mitt parti utan valde att säga det och sen hoppa av partibloggandet. Ja, ja. Det var väl en sak.

Idag fortsätter det med stort uppslag. I papperstidningen. Är det bara jag som tycker att det är lite bakvänt att föra en diskussion om bloggar i pappersform? Borde inte den diskussionen, om någon föras i det digitala mediet? *kliar mig i huvudet*

Det lustiga är även att man intervjuar gnestapolitikens allra minst flitiga bloggare också. När skrev Johan Rocklind (s) något senast? Jo, den 29:e oktober.... Nej, blogginläggen från dessa herrar duggar inte tätt direkt. Mitt eget parti verkar inte heller ta bloggandet på något större allvar, i alla fall inte i tidningen. Det dyker upp nåt inlägg då och då men inte säger det väl något direkt om vad vi kan förvänta oss när det gäller grön politik i framtiden i Gnesta. Men det kanske ändrar sig till det bättre, nu när vi har så många arvoderade politiker som har tid att lägga på politiken.

Just när jag satt och skrev detta dök ett inlägg från Ann-Sofie Lifvenhage (m) upp i readern också. Jag kan inte annat än att hålla med.

Inga kommentarer: