onsdag 23 mars 2011

Mera vår

Titta vad jag hittade i min pappas rabatt! Gassande soligt läge just där men ändå... här hemma i rabatten kommer det också vårblommor, men det dröjer nog några dagar ändå.

Idag blev jag hämtad av min far och så åkte vi till Ytterjärna och kulturhuset där vi åt en rätt lite men naggande god lunchmacka. Sen ett litet stopp på Lilla Maräng för att handla efterrätt och sen hängde vi lite i fadershuset innan det var dags att hämta Nike och en kompis till henne som skulle följa med hem idag.

Sen fortsatte jag på mitt husliga spår och gjorde jättegod kycklingssoppa till middag. Naturligtvis på buljongen jag kokade igår. Supergod blev den om jag får säga det själv. Snart är det sommar förresten och då vill man inte ha varm soppa, lika bra att passa på nu...

Inga kommentarer: