tisdag 2 augusti 2011

Bitterfittan anmäler sig

Om jag tackat nej till vikariatet jag var anställd på mellan januari 2010 och januari 2011, som jag knappt hann jobba på, hade jag haft ett antal tusenlappar mer i månaden. Hade jag varit arbetslös att jag omfattas av förra arbetsgivarens försäkring + att jag fått pengar från Bo Kvar-försäkringen jag hade.

Nu blir det ingenting alls om jag förstått saken rätt. Ja att jag inte fick några pengar genom SEB Bo Kvar visste jag ju sedan länge, men att jag inte är försäkrad via SPV fick jag veta idag, efter ett par månaders väntan eller så.

Jag tycker faktiskt att det är förjävligt. Omfattas visserligen av ett avtal som min senaste arbetsgivare har, men där betalas inga pengar ut vid sjukdom, bara om man har sjukersättning och blir av med jobbet på grund av det.

Som om det inte räckte att bli av med jobbet för det första. Dessutom bli så jäkla illa behandlad som jag blev av min förrförra arbetsgivare. Förnedrad. Så jävla blåst av människor som jag litade på och var lojal emot, särskilt min närmaste chef som visade sig vara en person som gick bakom ryggen på mig och ljög mig rakt upp i ansiktet. Hur känns det att vara sån? Sover man gott på nätterna?

Sen allt vad den uppsägningen har kostat mig i kronor och ören tack vare försäkringarna som inte gäller. Jobbet jag fick sen var i och för sig världens roligaste med ett gäng supersympatiska och underbara människor som jag är otroligt glad över att ha fått lära känna. Men det var ett vikariat, hade jag fattat vad det innebär att vara anställd på ett vikariat hade jag faktiskt tvekat mer till att söka det. Väntat på en fast tjänst, det som samhället är inrättat efter.

När vikariatet gick ut sänktes min sjukpenning t.ex. med ett antal tusenlappar till a-kassenivå. Förutom det där med försäkringarna då alltså.

Tycker ni att jag är bitter? Ja, det är jag fan. Som om det inte räcker med att ha den här jävla dödliga skitsjukdomen, man ska bli knullad i arslet av fan och hans mostrar också. Hela hela hela tiden.

Jävla SPV. Jävla bajsföretaget med skitcheferna jag jobbade på förut. Jävla SEB. Jävla Genworth Försäkringar. Jävla försäkringskassan. Bara så ni vet.

Inga kommentarer: