lördag 6 augusti 2011

Fler sommarpratare

Lars Ohly är en god talare. Lite för politiskt dock för ett sommarprat men bra om medias skamlösa skriverier om hans dotters val av gymnasieskola.

Pia Sundhage. Hm.... jag började lyssna sen tappade jag tråden och återkom inte. För mycket fotbollssnack förmodligen.

Kjerstin Dellert. Vilken skön dam hon är! Och fräck i mun, minst sagt. Lyssnade med stort nöje.

Claes Hultling. En sommarpratare som inspirerade mig, Clas är läkare och själv ryggmärgsskadad efter en dykolycka. Vilken fighting spirit och vilket driv. Bra att lyssna på en dag när man känner att inget går. Allt går!

Olof Wretling. Hade ingen aning om vem detta var. Han är i alla fall komiker och skådespelare. Ganska rolig. Ett ganska roligt program helt enkelt.

Helena Bergström. Jag hade inga vidare förväntningar på Helena, men hon överraskade med ett bra program. Värt att lyssna på!

Barbro Lindgren
. Detta var en person jag hade höga förväntningar på. Men nånstans tappade jag tråden även här... synd!

Birgitta Ohlsson. Birgitta är en person jag verkligen gillar och beundrar. Hon uppfyllde absolut förväntningarna jag hade, trots att de var ganska höga. Intressant och viktigt.

Leif Mannerström. En underhållande äldre herre som jobbat hela sitt liv som kock. Glamour-kock skulle jag säga, många historier om kändisgäster. Kock-show utan mat!

Alice Bah Kuhnke
. Alice har mycket viktigt att berätta, jag är så glad att hon insåg att hon ville göra annat i livet än att vara teveprogramledare. Inte för att hon var dålig på något sätt, men hon gör större nytta för världen idag, det är jag säker på.

Inga kommentarer: