torsdag 1 mars 2012

Intensiv dag


I morse klev jag upp ganska tidigt för att åka till lasarettet och tanka FEC. Hade tänkt ta sjuktaxi men insåg att jag behövde rullstolsskjuts från entrén, till onkologen via kassan om det skulle gå med andfådd trött kropp och medföljande syrgastub så Tomas tog ledigt från jobbet.

Fick min behandling och mitt sår lades om. Pratade med "min" onkologsyrra om vart jag hörde egentligen, till onkologen? Till hemsjukvården? Till ASIH? Alla verkar vilja att jag ska höra till ASIH för det blir minst krångligt, jag stod bara på "väntlista" där, att aktivera mig när jag känner att jag har behov av deras hjälp. Tycker inte att jag behöver det, det är hemsjukvården som sköter mina omläggningar så länge det behövs och onkologen som sköter resten. Det finns dock en del fördelar med ASIH, t.ex. att man kan åka direkt till avdelning 2 och slipper akuten och att de har anhörigstöd. Det får nog bli ett samtal till dem imorgon.

Pysslade sedan med miljöpartiets bokföring. Fick ta mig tusan ihop eländet!

Fick också det  tråkiga beskedet att en av mina cancersystrar från helgen i Bonäs i september somnade in för en vecka sedan. Sov gott Birgitte, du som var så fantastisk och full av liv. Inspirerande och full av energi.

Känner mig lite lätt sliten nu, tror det blir en tidig kväll ikväll efter denna intensiva dag.

Inga kommentarer: