onsdag 9 maj 2012

Resa tillsammans - alltid lika skojsigt


Jag åker till sjukgymnasten varannan dag just nu eftersom jag ska få en intensivbehandling av min tjocka arm. Så här ser den ut nu. Det går sakta att skriva... Så nu är det sjukresor som gäller igen. Suck. Igår försökte jag boka för resan till lasarettet idag. Dit gick ju hyfsat bra, skulle bli hämtad 12:35 för att vara där ca 13:45. Kan man ju inte klaga på. Men hem skulle jag inte kunna bli hämtad förrän klockan 16:25. Då skulle jag vara klar vid 15:00. Det gick INTE att ordna. Nähä. Och jag har ingen möjlighet att komma hem så sent. I bästa fall är jag då hemma strax efter 17:00 men med lite otur blir det efter 18:00. Det funkar liksom inte med barnhämtning, min ork och gå hem med trött och vrålhungrig unge och sen dessutom fixa mat. Som kund hos Samres förväntas man inte ha något liv. Man sitter mest och väntar på taxin. Eller nåt. Själv fick jag ringa min far för att be om hjälp, han kunde ställa upp tack och lov. Tack pappa!

Så idag då. 12:35 skulle taxin komma. Några minuter efter 12 pep mobilen till. Jag hade fått SMS från Samres. "Angående din resa idag kl 12:33. Avresetiden har ändrats till ca kl 12:15. Ändringen beror på omplanering." På spisen kokade äggen och jag hade tänkt mig en lunch precis innan jag åkte. Det blev det ju inte mycket med. Bara att snabbt rafsa ihop allt jag skulle ha med mig. Är det vettigt? Jag tycker faktiskt inte det. Det är oerhört stressande och jobbigt faktiskt.

Sen kom taxin som hade fått en hämtning i Trosa också så att jag behövde hämtas upp tidigare. Taxichauffören var i alla fall en trevlig typ, så det blev en kul runda på sju mil i alla fall.

Sen var det behandling hos sjukgymnasten. Först fick jag lymfmassage, skönt! Sen lindade hon. Det ser ju inte skönt ut men det är faktiskt det. Fast rätt opraktiskt :-).

Inga kommentarer: