söndag 23 september 2012

Who's bad?

Jag behöver väl inte skriva det, men jag virkar och virkar. I helgen har jag varit ensam hemma medan Tomas och Nike stack upp till stugan, jag kände mig inte riktigt i form för höstkall sommarstuga med våningssängar och utedass så jag stannade hemma och... virkade! Fast innan jag släppte iväg famijen till Dalarna gjorde jag klart Michael Jackson förstås, fattas bara annat! Visst blev han fin? Jag gillar särskilt jackan och handsken. Det här kan vara den coolaste och finaste amigurumin jag gjort, vilket fint och bra mönster det var också. Köpt på Etsy som nästan alla mina mönster, där finns massor, och det kostar inte särskilt  mycket att köpa mönster där. Det händer ganska ofta att jag får frågor om jag kan ge ut mönster, men jag vill inte göra det när andra lagt ner en massa tid och möda på att skapa mönster och bestämt sig för att de vill ha betalt för dem. En helt annan sak med mina egna små mönster, nu har jag ju bara gjort två små skruttar, men de är i alla fall helt gratis för den som vill. Fast man får jiu sätta in en tia eller två eller mer än så på Ninjans insamling om man vill förstås, men det är absolut inget krav!

Så igår åkte Tomas och Nike iväg alltså, jag har bara suttit i soffan här och fnulat mest, och samma sak idag. Nu är de på väg hem, ska bli mysigt att få hem dem! Nike fick sova i våningssängens överslaf för första gången i sitt liv alldeles ensam, hon var väldigt nöjd med det för det får bara stora göra eftersom det inte finns något räcke och dessutom är högt. Sen hade hon visst klättrat ner till Tomas i alla fall Hm....

Imorgon väntar doktorn på mig i Nyköping, så får vi se vad som händer nu. Jag hoppas nåt som funkar, för nu orkar jag inte med fler motgångar. Jag vägrar helt enkelt motgångar och gnissel, nu ska det vända, jo det ska det!

Inga kommentarer: