söndag 21 oktober 2012

Dags för cytokoma igen

Jaha, så var det dags igen för lite cytokoma. Så trött som det går. Benen är svullna och lindade, eller faktiskt var de ju det redan i onsdags. Nu är de åtminstone något bättre och det känns klart lättare att röra sig.

Jag har varit dålig på att blogga men som sagt, tröttettheten... den tröttheten. Det blir många lurar på soffan!

Nu har jag i alla fall fått en arbetsstol, den är superbra i köket, jag kan anväda den i köket framför alllt. På tisdag, och nu kommer ni alla bli nöjda ;-) kommer nån från komunen hit och snackar hemtjäst mm. Larm. Just det.  Kommunsköterskorna ska hjälpa mig med benen i ett par veckor först + ASIH dessutom, så jag ska få hjälp 3 gånger varje vecka tills det är lite bättre. Knake med lite dusch och sånt också. Och så larm, ja ja ja jag har inte glömt bort det.

I torsdags fick jag skjuts av syrran till Nyköping, det gick faktiskt otroligt smidigt med min skrotiga kropp.  Trappan var ju bökig när jag kom hem igen, men det gick.  Man tänker inte riktigt på hur otroligt tunga vattenfyllda ben och fötter är och vilket slit det är att gå med dem. Men det gick! Nu blir det en omgång till på torsdag och då hoppas jag att jag är lite starkare. Sen är det två veckors vila igen.

Inga kommentarer: