måndag 29 oktober 2012

Hemtjänstpremiär

Är det bara jag som blir sugen på julmat eller? I flera veckor har jag varit sugen på prinskorvar och rödbetssallad, och varje dag (nästan) har jag dräglat över dagens meny i lördagms tidning. Detta trots  tidningen. Idag har tröttheten fortsatt, jag är ungefär lika trött av den som de andra dagarna... Tomas och Nike har städat och fixat, nu har Tomas åkt iväg på egen hand för att fixa det sista och jag sitter här hemma med en störig unge, minst sagt.  Nike har käkat lunch men påstår att hon nu måste hon ha fil och flingor. Misstänker att utsikten att få åka i arbetsstolen är det som lockar mest.

Dagen började i alla fall med ett litet besök av hemtjänsten, sen dök också kommunsköterskan upp och det visade sig att hon, som var ny för min del kom från samma hoods som vi själva gör, så vi hade en del att prata om.

Sen började jag mest fundera på julmaten. Snart snart snart mycket snart, mums.

Tills dess ska vi ägna oss åt födelsedagsmat tänkte jag, det ska inte bli så dumt det heller!

Hälsocheck - prickiga ben, men de är ganska torra. Omlindade då så klart men prickiga. Tomas har hjälpt mig att värma med varma och torra sockor. Ganska tungt att andas och att gå. Jag känner mig lite starkare. Lite. Hemtjänsten ska komma hit på morgonen och se till att jag kommer upp och får kläderna på mig ordentligt varje dag. Sen ska de se till att jag får tillsyn efter lunch, fast idag tror jag vi skulle strunta i det, minns inte riktigt vad det var vi sa. Jag vet ärligt talat inte riktigt för det känns som om jag är allt för trött för att ha någon som helst koll :-P. Tomas är nog lika trött han tror jag, jag hoppas han hittar hem igen idag.

Ni har säkert räknat ut det redan men Nike har höstlov idag och i morgon. Idag är skolan helt stängt, och även fritids har stängt, i morgon har vi tagit lite extra ledigt för födelsedagsbarn men sen ville hon inte vara ledig mer utan ser genast fram emot ledigt från hemmets trista vrå och åter till fritids... lika bra det kanske, det är en del att göra fram till kalaset som måste göras.

Nu ska Nike och jag fika lite, kaffe och goda ostmackor kanske vore något?


Inga kommentarer: