måndag 24 september 2012

Favorit i repris

Jaha, så var det dags för framtand nummer två i överkäken att ge sig, nummer fem i ordningen, blir en tandlös bild igen alltså, man tröttnar ju faktiskt aldrig. I alla fall inte på sitt eget barns lilla tandlösa mun :-).

Klev upp hyfsat tidigt idag för att hinna klart tills jag skulle iväg till sjukhuset, det tar ju en stund för min del om vi säger så. Men jag hade gott om tid, och hann iföra mig mina finaste mjukisbrallor som jag fick av min man igår när han varit ute på äventyr, rufsa till flinten och tja... hel och ren i alla fall, det är så bökigt med allt just nu så det blir helt enkelt slapparkläder ute på stan, å andra sidan var det ju lasarettet jag skulle till, inte finkrogen. Idag fick jag tacknämlig hjälp av pappa som skjutsade mig till Nyköping så det skulle gå smidigt. Visste inte riktigt om jag skulle våga mig på sjukresa idag, så jag antog det erbjudandet utan knot. Fast i och för sig, det behövdes väl inte så jättemycket övertalning. Trist bara att inte vara så pratbar, med en vacklande röst som jag har just nu. Vi åt en delikat lunch på MAX och sen upp på sjukhuset där jag mötte Tomas. Det gick snabbt och smidigt idag, doktorn visade och förklarade och det som gäller nu är att vi börjar med Gemzar, som är ett cyttostaikum och Tyverb som är en antikropp, den har jag haft i omgångar förut, senast i somras. Det känns bra ändå, Gemzar ska tydligen ha effekt på hjärnmetastaser. Jag börjar redan på torsdag med det nya giftet, det blir två omgångar dropp på mottagningen - vecka ett och vecka två och så vila vecka tre.

Jaha, det var väl allt. Vi köpte gott bröd på vägen hem, på Hellmans. Det behöver man en sån här kall och tråkig höstdag.

Inga kommentarer: