torsdag 21 maj 2009

Aj

Tror släpandet på väskor, N och för mycket sittande vid datorn tagit ut sin rätt, jag har fått ont som sjutton i axeln. Ska försöka vara lite försiktig och vila upp mig under helgen.

Igår när jag precis skulle somna insåg jag att det var på dagen tjugofem år sedan jag var på avslutningsfest med min niondeklass. Vart tog tiden vägen? Känns som igår men ändå inte. Helenes föräldrar var bortresta och fältet fritt för hela klass 9B. Alla tjejer var spiknyktra men en hel del av killarna var inte alls nyktra. Speciellt inte min ohängde kusin Oscar som jag fick skämmas för hela kvällen. Å andra sidan var han ju inte ensam. Det var t.ex. inte han som slog en golfklubba i Helenes föräldrars kristallkrona och inte heller han som somnade i Helenes gamla spjälsäng. Däremot vill jag minnas att han försökte starta en motorgräsklippare, med mindre lyckat resultat. Lika bra det kanske.

Och så sjöng vi Digiloo-digiley, det årets schlagervinnare.

Helene fick städa som en liten röd gris dagen efter. Men när föräldrarna kom hem avslöjades hon ändå eftersom hon missat en kork under soffan.

2 kommentarer:

Anna sa...

Låter som en livad fest! Jag och mina tjejkompisar ordnade fest i nian var det en kille som körde omkring med moppe inne i kvarterslokalen vi lånat. Han var inte bara onykter utan ännu värre... Det är så skönt att man inte är där längre utan är gammal och klok numera. :D

Mot onda muskler och sånt är mirakelmedlet voltaren! Botar snabbare än kvickt som trolleri. Hoppas axeln blir bra fort.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Mmm... jag tror faktiskt det är nån infektion i muskeln. Ska ta en voltaren och testa, tack för tipset!