fredag 15 maj 2009

Beslut om omorganisation framflyttat

Gnesta kommun informerar på sin webbplats. Det blir först i augusti som beslutet ska fattas i barn- och utbildningsnämnden: "Då är kommunens hela budgetprocess klar och inga oklarheter behöver råda kring vilken budget barn- och utbildningsförvaltningen har att disponera. "

Ett klokt beslut! Det är väl inte orimligt att kräva att en ordentlig, genomarbetad ekonomisk kalkyl presenteras innan beslut om en stor besparing som påverkar våra barns liv fattas? Bra att alliansen tänkte om och tänkte bättre den här gången.

Däremot funderar jag på hur Laxnerektorn tänker "Däremot måste jag säga att jag blir smått ledsen av att läsa hur våra politiker får "ta skiten" i det här läget. Oavsett partifärg så har vi det läge vi har, oavsett partifärg hade man varit tvungen att lägga fram ett besparingsförslag. Politikerna har gjort det och blir idiotförklarade i insändare och andra sammanhang. Det gör mig ledsen."

Är man inte beredd att "ta lite skit" ska man kanske inte fundera på att bli politiker. Det slår mig nu när jag sitter på kongressen och märker hur olika människor inom samma parti tycker och tänker i olika frågor.

Och som man bäddar får man ligga. Idiotförklarar man föräldrar genom att tro att man kan komma undan med svepande fakta och undanflykter. Det funkar liksom inte.

Dessutom. Finns det inte större anledning att bli ledsen över alla de barn vars trygghet slås sönder? Oavsett om man "måste" spara eller inte?

2 kommentarer:

Anna sa...

Ligger lite efter i tidningsläsandet och såg först idag bilden på den söta ritande tjejen på infomötet i Björnlunda i gårdagens tidning. :D

Kajsa Bergman Fällén sa...

Hehe, ja vissa är mer linslusar än andra :D