tisdag 30 juni 2009

Min lilla iPhone


För några veckor sedan skaffade jag mig en iPhone. Egentligen hade jag nog tänkt mig att jag skulle ha den mest för att kunna förströ mig på mina många långa tågresor till jobbet, men när jobbet försvann förvandlades den istället till min mobiltelefon.

Men jo, den fungerar förstås att ringa på, alldeles utmärkt, men lite osmidigt är det att lyssna i lurarna men prata i telefonen. Då gillar jag en vanlig mobiltelefon som liksom är en vanlig hederlig lur, bättre.

Förutom det älskar jag iPhonen högt och innerligt vid det här laget. Jag, som är en inbiten webbnörd, kan plötsligt surfa var jag än är. Att kolla mailen är plättlätt och likaså att komma åt Facebook och Twitter. Kameran är helt OK och det går lätt att ladda upp direkt till Flickr via en gratisapp jag har hämtat hem. Här finns de bilderna.

Ja, det finns ingen ände på allt praktiskt och kul jag tycker jag kan använda iPhonen till. Ha koll på vädret. Kolla nyheterna. Spela Sims. Och bäst av allt - Google Reader.

Innan jag skaffade min alldeles egna iPhone tyckte jag iPhonenördarna var lite eh... fånigt nördiga. Nu förstår jag faktiskt varför.

Inga kommentarer: