torsdag 25 juni 2009

Våra små skolor

Jodå, debatten går vidare fast det är sommar. Ingalill Fredriksson ondgör sig över socialdemokraternas budget med orden "Vårdnadsbidraget bort, tänk att ”valfrihet” är så farligt och dessutom tillåtelse för BoU att sluta på ett minus. Allt för att skrapa fram 3,5 miljoner … eftersom de lovat föräldrarna i Björnlunda, Laxne och Stjärnhov att deras små skolor ska vara som de alltid varit, F – 6 skolor."

Jag hoppas jag misstolkar eller tolkar illvilligt, men för mig låter det ganska nedlåtande med orden "deras små skolor".

I övrigt kan jag väl bara kommentera inlägget med att det känns lite avmätt med synpunkter på mörkade budgetar och krav på "riktiga" siffror från oppositionen när inte alliansen fortfarande mig veterligt inte presenterat siffror på vilka besparingar som görs med mellanstadieflytt och bussning in till Gnesta. Ifrån våra små skolor ni vet.

Inga kommentarer: