måndag 22 juni 2009

Kommunfullmäktige

Ikväll har jag varit åhörare på kommunfullmäktiges sista möte innan sommaren. Oftast äger mötena rum på Elektron, men ibland i Gryts Föreningshus eller i Wattrangsborg i Björnlunda. När och var ett möte äger rum annonseras på Gnesta kommuns hemsida. Passa på att gå dit någon kväll!

Det finns också en möjlighet för vem som helst att ställa en fråga i början av mötet, allmänhetens frågestund kallas det och idag kom det upp flera frågor som gällde det eventuella bygget på Gnestahöjden.

Jag försökte twittra under mötets gång. Det var inte helt lätt att få till det. Så för att få ut något av mitt svamliga twittrande - kom och lyssna själv nästa gång om du har vägarna förbi.

Det bjuds på fika i pausen dessutom.

2 kommentarer:

Erik Dahlberg sa...

Var på ett kommunfullmäktigemöte i Arvidsjaur under min tid som vild SSU-are. Där insåg jag att politik inte var något för mig och jag skulle bli mycket förvånad om ett kommunfullmäktigemöte i Gnesta skull få mig på andra tankar. :-) Ha det gott Kajsa! Erik.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Säg inte det! Mackorna är riktigt goda :-)