lördag 15 augusti 2009

Härliga Pumpstocksfestival!

Nu är vi hemma igen efter en härlig dag på Pumpstocksfestivalen som håller till i Skottvång. Först ut bland artisterna var Freddie Wadling. "Matinéer är inte min grej" deklarerade han, men jag tycker det var helt OK, även om musiken kanske passar bättre inomhus, mer intimt.

Sen intog Niklas Gabrielsson med band scenen. Kul och svängigt! Sen var det Jaqee men där tände det liksom aldrig riktigt till. Rätt slätstruket.

Stures Dansorkester spelade skön reggae och fick publiken på riktigt bra humör tror jag. Själv blev jag så glad att jag sprang och köpte deras CD.

Och så Salem Al Fakir som fick gå på när det precis börjat regna, men det gjorde inte så mycket eftersom han är så solig på nåt sätt. Det märktes faktiskt inte så värst att regnet föll, det är musik man blir alldeles varm av.

Sist skulle Simone Moreno spela men vi bestämde oss för att åka hem genom skogen istället. Regnet tilltog och vi var trötta efter att ha varit där i åtta timmar!

Det var i alla fall hur kul som helst, bra band, rimligt inträde (395 spänn för vuxna, barn under 12 gratis och barn under 18 halva priset) och över huvud taget en mysig och trevlig miljö. Alla möjliga sorters människor i alla åldrar, lugnt och härligt mest bara. Missa inte nästa sommar!

Inga kommentarer: