måndag 24 augusti 2009

Hemma från SSWC

Hemma igen efter en härlig helg på Sweden Social Web Camp 2009 som gick av stapeln på Tjärö, en underbar liten ö i Blekinge.

I fredags morse äntrade jag tillsammans med ett femtiotal andra Twittering Bus #1 som tog oss till målet via halva Sverige kändes det som. Låååång dags färd mot ett regnigt Blekinge. Hur skulle detta gå? Kunde i alla fall glädjas åt att jag fått en restplats i stuga och slapp tälta, vilket var den ursprungliga planen.

Resten av helgen blev solig och vacker, tack och lov. Och lördagen bjöd på massor av intressanta sessions. Sen höll jag i en session om sociala medier och politik. Här finns del 1 och här hittar du del 2. Ett helt gäng människor med intressanta tankar dök upp och diskussionen blev spännande och jag hoppas att den fortsatte lite senare då det hölls en session om en analys av Obamas användande av sociala medier i sin kampanj. Tyvärr missade jag den eftersom den krockade med Geek Girls.

Det är svårt att summera något så häftigt och inspirerande som SSWC var. Att få träffa alla dessa inspirerade människor var fantastiskt. Stämningen var så skön, avslappnad och öppen.

Jag säger som så många andra redan sagt. Det är svårt att beskriva. Det måste upplevas på plats. Jag kommer garanterat åka även nästa år, det här vill jag vara med om igen!

Tack alla som gjorde den här helgen oförglömlig!

1 kommentar:

Ingela Hjulfors Berg sa...

Ja, tack detsamma. Den här helgen var oförglömlig.
/ Kesomackan