söndag 9 augusti 2009

Torsk på blåbär

Om ni inte redan märkt det finns det massor av blåbär i skogarna just nu. Löjliga mängder. Jag har hittills bara plockat i skogen bakom huset och skrapat ihop ansenliga mängder. Idag var det dags att utöka blåbärsjaktmarkerna något så vi åkte upp till en något större men fortfarande rätt liten skog i närheten. Blåbärsriset orkar knappt bära alla stora fina blåbär, så mycket är det där ute!

I vanliga fall brukar jag tycka att det är rätt trist att plocka just blåbär, eftersom det tar en så evig tid. Nu plockade vi ihop två och en halv liter på nån timme.

Imorgon måste jag ut i skogen igen. Jag är torsk på blåbär. Det känns dumt att bara lämna det där blå guldet att skrumpna där ute i skogen.

Tänk om jag kunde hitta lite kantareller också. Då skulle lyckan vara fullkomlig.

Inga kommentarer: