söndag 20 september 2009

Och regnet faller

Efter en veckas resultatlös väntan på besked om jobb känns det motigt. Det går upp och ner det där, vissa dagar känns det som om allt kommer ordna sig till det bästa, andra dagar som om jag aldrig någonsin mer kommer lyckas få ett jobb. Sliter på med pluggandet, det är kul men det är ju jobba jag vill göra. Jag gillar verkligen det jag jobbar (OK har jobbat) med, det är det jag vill syssla med. Se någonting hända, inte bara ägna mig åt teorier om det hela, även om det också är intressant.

En av anledningarna till att jag älskar att jobba med webb är att det är en sådan stark koppling mellan det jag gör och kunden eller användaren. En liten ändring kan få enorm effekt, i bästa fall till glädje och nytta för människan på andra sidan skärmen. I vissa fall kan det gå åt rakt motsatta hållet, då gäller det att se det som ett sätt att bli klokare - självklart kan man aldrig bli lyckad utan att ha misslyckats några gånger.

Förnedrande alliassnack om att endast arbetande ska få skattelättnader så att arbetslösa ska motiveras att söka jobb och regnet som faller utanför fönstret muntrar inte direkt upp ikväll. Dessutom tror jag att jag åkt på den där rackarns influensan nu. Eller nån annan influensa. Klen känner jag mig i alla fall.

Jo tack, jag vet att man ska fokusera på det positiva och inte gräva ner sig, men ikväll går det bara inte.

Och ett jobb vill jag ha. Helst igår.

2 kommentarer:

Anna sa...

Usch, stackare, trist att du är sjuk. Krya på dig! Kramar från Anna

PS håller tummarna för att de ringer idag och att de har positiva besked! DS

Kajsa Bergman Fällén sa...

Tack Anna!