onsdag 9 september 2009

Visitkort beställda - i mängder


Efter stor vånda bestämde jag mig igår kväll för att beställa visitkort till mig själv. Har saknat det några gånger så även om det känns lite smått analogt och 1996 så kan de nog komma väl till pass ibland.
Har naturligtvis inte kunnat undgå Vistaprints marknadsföring om gratis visitkort, så jag kollade in sajten och hittade ett fint motiv, bland betal-alternativen och bestämde mig för det. Efter att ha tagit mig igenom ett galet komplicerat beställningsförarande hade jag lyckats beställa mina 250 kort med snygg baksida och allt.
Sen började jag googla och hittade istället Moo.com som gör helt underbart fina visitkort. Något dyrare men fantastiskt mycket snyggare och dessutom gick korten att beställa på miljöpapper, så det gjorde jag. Fågeln på bilden kommer pryda en tiondel av mina kort, andra fåglar på de övriga. De var ju helt oemotståndliga så jag tänkte att jag fick bita i det sura äpplet och beställa även dessa kort.
Men så tittade jag på ordern till Vistaprint. Jag hade lyckats beställa mina 250 kort med baksida men också 500 kort utan baksida och 140 namnetiketter. Utan att jag har en aning om hur! Googlade lite på Vistaprint och såg att de lägger till varor till beställningen bara om man klickar på erbjudandet. Pass upp visitkortsbeställare! Eller gör som jag och beställ från Moo.com istället.
Lyckligtvis hittade jag en knapp för att avbryta beställningen hos Vistaprint. Hoppas det funkar nu bara, det verkar vara ett lite småruffligt företag, minst sagt.

2 kommentarer:

Eva Kihlström sa...

Fantastiskt att det gick att avbryta! Varför blir man inte mer förvånad...

Kajsa Bergman Fällén sa...

Har inte fått avbrytningen (eh... vad heter det?) bekräftad ännu dock, så än tror jag inte på det. :-)