Den enda som verkar tycka att sänkningen är en dålig idé är Henric Sörblad. Han tror fortfarande att hastigheten på 57:an är lika viktig för att människor ska flytta till Gnesta som att skolorna inte har överfulla klasser i underdimensionerade lokaler dit barn bussas från hela kommunen.
Detta trots att inga protestlistor lämnats in, inga stödgrupper på Facebook bildats, inga upprörda insändare skrivits till stöd för fortsatt höga hastigheter. Det enda jag hört Gnestabor säga om hastighetssänkningen är att det är bra, eftersom vägarna är så dåliga och farliga. Jag håller verkligen med.
2 kommentarer:
Jag åker bil ett par dagar i veckan på 57:an och håller med om att det är krokigt och smala vägar. Men jag kan lova att det är galet många som kör om och det är nästan varje morgon någon som är läskigt nära att krocka... risken är att det blir ännu mer farliga omkörningar nu när vi lagliga bilförare kommer hålla 80... så frågan är om det kommer hjälpa.. Jag hoppas på det men känner mig osäker på det
Ja, vägen borde definitivt göras säkrare! Jag hoppas sänkningen inte leder till fler omkörningar, för galna omkörningar är det gott om på den där vägen, helt klart.
Skicka en kommentar