tisdag 24 november 2009

Varför förstöra?

Jag har satt upp de fina affischerna om Budkavle för en kärnvapenfri värld, både inne i Gnesta och här i Björnlunda. På båda ställena jag satt affischerna i Björnlunda är de nedrivna. På ena stället var en affisch nedriven redan en halvtimme efter att jag satt upp den, men då satte jag upp den igen. Nu är båda nedrivna och försvunna.

Varför gör man så? Jag har bara ett fåtal affischer, och har lagt ner en hel del arbete på att texta tid, plats osv snyggt på dem och flera timmar på att gå/åka runt och sätta upp dem. Arbete som jag lägger ner utan en krona i ersättning, av tid som ibland inte tycks räcka till allt, för att jag tycker att det är en god sak.

Affischerna är dyra att trycka upp och därför får man inte så många, Budkavlen badar inte direkt i pengar utan det mesta är ideellt engagemang och en vilja att göra någonting bra.

I eftermiddag blir det ett var till på byn och imoron får jag ta ett varv i Gnesta för att se om samma sak hänt där, tid som jag kunde spenderat tillsammans med min familj eller lagt på mina studier istället.

3 kommentarer:

Anna sa...

Grr vilken idiot (idioter?) gör nåt så dumt! :( Hoppas affischerna får sitta uppe nu.

Mikke sa...

Vänsterns affischer har också blivit nedrivna i dagarna i Gnesta.

Alexnadra sa...

Tråkigt...