onsdag 10 februari 2010

EUs datalagringsdirektiv

Här om kvällen höll jag rent bokstavligen på att trilla av min lilla köksstol när någon på Twitter länkade till ett blogginlägg med rubriken mp och v röstar ja till datalagringsdirektivet. Den piratpartistiske bloggaren skriver om Ulf Holm (mp): "Han säger att Sverige måste genomföra direktivet, och att Miljöpartiet därför är beredda att genomföra det. Fast man vill helst att det ska omförhandlas."

Misströstade svårt en stund men sen lyssnade jag på radiosändningen med Ulf Holm och kom på bättre tankar. Det var inte så illa som jag först trodde, tack och lov.

Idag publicerar mp en fråga från Ulf Holm till justitieminister Beatrice Ask. Miljöpartiet är inte för något datalagringsdirektiv. Det är bra!

Var inte lika lättlurade som jag. Och rösta inte lila i september ;)

Inga kommentarer: