måndag 5 april 2010

Morgonrutiner

Det börjar gå som på räls här på mornarna. Jag har skaffat mig rutiner och personalen börjar få koll på vilka rutiner jag skaffat mig.

Vaknar någon gång mellan 6 och 7, det beror lite på. Idag vaknade jag kvart i sju, sen kom personalen och kollade syresättningen som var toppenbra (96%) trots att jag tror jag sovit en del utan syre i natt (slangen ramlar ju ut och jag glömmer att tejpa dit den varje kväll).

Kvart över sju ringde jag på klockan och då fick jag min combivent (att inhalera) samt nya kläder. Sen in i duschen för uppfräschning. Allt tar ju lite extra tid så jag var klar ganska lagom till frukost vid åtta.

När frukostklockan ringer kastar jag mig ut i korridoren och hasar så fort det bara går bort till matsalen. Där förser jag mig med fil, flingor, bröd, juice och en kopp te som sedan bärs tillbaka till rummet där jag äter frukost sittande i min lilla fåtölj framför ett litet runt bord vid fönstret.

Har även fått sängen bäddad, hunnit diskutera pärlplattebygge och planera en liten utflykt idag. Jag tänkte hasa mig bort till kiosken. Med rullstol, syrgas och mobilen i högsta hugg ska det nog gå :-).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar att läsa m din styrka och vilja :) Jag ska snart hoppa in i duschen och ge barnen frukost. Vi ligger lite efter dig, men tog sovmorgon idag. :)

Anonym sa...

Hej,
Har du tillgång till internet hela tiden? Hur är det med tv?

Kram Trixie

www.trixie63.blogg.se