onsdag 7 april 2010

Snagg och sötpotatis

Så här blev det när lockarna (eller mitt spikraka barr rättare sagt) rök. Jag svartvitade bilden så finnarna och den röda uppsvällda huden inte skulle vara så framträdande. Men ni ser dem om ni tittar noga. Ja man behöver faktiskt inte ens titta särskilt noga. Men med tanke på hur bra jag mått av behandlingen ändå tar jag finnarna med ett stoiskt lugn. Passar på att klämma lite, det var ju några år sen ett sådant klämmigt tillfälle gavs!

Känner att jag kan leva med den här frisyren nu i några dagar tills håret trillar och det var ju målet.

Och här är den lilla sötpotatisen som bor hemma hos mig. Den stora kanske kommer på bild snart också, vem vet? ;-). Bild från när hon kom på besök på påskafton i sin finaste guldklänning. Hur kan man sluta leva när man har två så söta fina underbara ungar som jag har? Nej, det går bara inte. Puss på er!

7 kommentarer:

Jessica sa...

Sååå fin sötpotatis!!
Och jaf vet att det inte känns så men hår är hår. CVK är snygg också, som en sorts livlina, rent av bokstavligen ;). Vore jag du skulle jag be om en port a cath, pac, en permanent infart. Det bästa jag har fått efter en massa stickande i ärriga och trasiga vener. Och jag skulle be om den nu snarare än innan venerna vill resa bort.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Ja hår är hår, det känns inte så farligt för mig egentligen. Lite nojig nu innan det ramlar bara.

Jag ska få en port a cath! Men det krävdes remiss till operation så det hanns inte med innan man började behandla i torsdags, fick ju behandling 2 dagar efter diagnos, vilket förstås var superbra.

Det blir nog bättre med den, även om jag börjat vänja mig lite vid CVK:n efter en vecka :)

Jessica sa...

Dunderbra med PAC:en!! Jag väntade på min så alla vener var ärrade och sånt, de rullade undan, sprack, jävlades helt enkelt. Använder man inte pac:en har jag två vener som funkar. Försök övertyga sursköterskor om att det är så ;), så den var en välsignelse. Och snabb behandling var ju viktigare än att vänta på PAC.

Isabella sa...

Vilken goding! Och i precis den häftigaste åldern (men alla åldrar blir ju häftiga - även när de kommer upp i flyga-ur-boet-åldern).
Ta hand om er och lev!
Kramar

Malin sa...

Jag tycker du är fin i nya frisyren - ser lite franskt vardagselegant ut! Det kommer du säkert bli i sjal också :)

Och vilken sötnos - en av två - du har!

Karin Berg sa...

Kort hår är snyggt =)

Unknown sa...

Håller med, den korta frisyren var ju snygg!