tisdag 20 april 2010

Somnade sött igår

Bild: kaibara87/Flickr CC

Det kostade på att gå på stan igår. Kröp ner i sängen med Nike nån gång strax före åtta. Läste om Krakel Spektakel, Nike somnade och jag somnade.

I morse vaknade jag vid fem och kände mig skönt utsövd. Läste klart en bok, åt frukost och gick för första gånger på evigheters evighet ensam och lämnade Nike hos dagmamman.

Idag njuter jag av att känna mig hyfsat pigg och frisk eller vad man nu ska kalla det. Imorgon är det dags för omgång två med cellgifter och antikroppar. Äntligen! Vill inte vänta en sekund i onödan på medicinerna som ska ge cancercellerna på nöten. Men jag räknar iskallt med att tappa i ork och humör. Småpotatis i sammanhanget men det kanske blir skralt med dagmammelämningar och annat av det vardagliga slaget ett tag framöver.

Inga kommentarer: