måndag 21 juni 2010

Äntligen måndag



Inget vidare väder idag, ruggigt imorse dock åtminstone halvdant när jag kom ut vid niotiden. Det blev en promenad idag med C som bor nere i backen. Hon och jag går ungefär lika fort, det vill säga betydligt snabbare än pensiosarna på bilden! Det blev hembygdsrundan idag igen, fast från andra hållet än sist, så slipper man den värsta och mest sega backen. Den är tillräckligt backig ändå den där rackarns rundan.

Arbetet med den nya allaktivitetsplanen i Björnlunda är förresten igång. Eller var igång i förra veckan åtminstone. Då började de riva den gamla trötta sargen, men sen dess verkar det inte ha hänt så värst mycket. En del är rivet, en del är inte rivet, en container står uppställd mitt på den asfalterade planen, men ingen tycks jobba med det för tillfället. Björnlundaborna verkar i alla fall väldigt glada över planen som ska komma. Alla jag pratat med säger samma sak: Tänk att det någon gång satsas på oss också. Det är tråkigt att det är känslan som infinner sig. Att det aldrig satsas här utan bara inne i Gnesta. Att vi blir glada om det görs en enda satsning och inte bara nedskärningar här ute.

Dagens jobbigaste är att min högerarm är löjligt svullen. Den brukar alltid vara mer eller mindre svullen och den har en tendens att bli bättre precis efter en behandling och följdaktligen sämre ju närmare nästa behandling jag kommer. Idag är den så svullen så det är skrattretande. Det ser inte klokt ut. Men, men, på torsdag är det dags igen för en omgång med kompisarna Herceptin och Taxotere så sen ska det väl bli bättre. Hoppas jag. Just nu är den så svullen så den är lite knepig att använda till många saker man behöver använda en hand och en arm till. Knappa på tangentbordet funkar men det blir många felskrivningar eftersom fingrarna är svullet olydiga och svåra att styra.

Inga kommentarer: