onsdag 9 juni 2010

Det blev en dag idag också

En dag som började med sovmorgon till och med! Nike skulle kommit hem igår men som ni ser i filmen i inlägget nedanför var hon inte allt för pigg på att åka hem till mamsen och pappsen. Så hon stannade ytterligare en natt och vi har väl inte varit så utsövda som vi är nu sen hon föddes i oktober 2006...

När hon såg oss vid stationen blev det i alla fall STORA kramen så lite hade hon allt saknat oss tror jag :-).

Dagens trädgårdsrapport då. Gurkor! Små minipyttesmå gurkor har gett sig till känna i växthuset på en av plantorna (har tre olika). Blev en suddig bild men ni ser den nog den lille rackaren om ni anstränger er. Vanliga slanggurkor ska det bli är det tänkt.


Och tomaterna växer också. Den här busktomaten fick jag av Lasse för ett tag sen. Nu väntar jag bara på att tomaterna ska bli röda och ätfärdiga, som jag längtar!


Sen hamnade jag i skogen. Vilket inte är någon större utflykt, jag gick ut genom växthusdörren bara och där är den, skogen. I alla fall blåbärsbuskarna. Det blir blåbär i år också ser det ut som!

Och lingon...


Tomas satte upp hängstolen på altanen. Nike tyckte det var väldigt skönt att ligga i den. Hon blev så trött att hon gick och satte på sig pyjamasen mitt på blanka eftermiddagen.


Och så dagens sy-pyssel. Jag har bara handsömnad kvar på alla mina små projekt nu. Ska nog kanske hinna bli klar ikväll. Har klätt knappar och pysslat ihop yo-yo's som jag inte har en aning om vad det heter på svenska. Jojoar? Eh...? Ni får se sen vad jag ska ha dem till.


Fysisk form: Rätt OK. Lite stel och värkig men bättre.

1 kommentar:

Den förvånade pappan sa...

Hej,

Jag läste lite om dina försäkringsproblem och funderade lite på om man inte kan skicka in det till Plus? Det borde vara maximal negativ publicitet för försäkringsbolaget, även om de kanske formellt har rätt. (Om de nu har det)

Eller kanske ARN (om det är oklart om de har rätt eller fel)?

Hoppas att du kryar på dig!