tisdag 24 augusti 2010

Hår, hår, hår...


Mitt hår växer som sjutton nu. Det har vuxit hela tiden men just nu växer det mer än det gjort tidigare, jag tror att det nästan växer i normalt tempo. Dessutom verkar det vara ganska ok kvalitet på det. Funderar på hur jag ska göra med håret nu då? Ska jag låta det fortsätta växa trots att det kommer råka ut för en sista celldöd imorgon. Eller ska jag snagga det en sista gång och sedan låta det växa? Ja se det var dagens i-landsproblem det, men faktiskt är jag ganska sugen på att ha hår igen. Slippa böka med sjalar, peruker och hattar. Slippa stirrande blickar även om jag börjat vänja mig även vid dem. Dessutom har jag lovat Nike att jag kommer ha åtminstone lite hår när vi fyller år om två månader (vi fyller år på samma dag).

Och ingen ringde idag. Det betyder att det blir behandling imorgon. Känner mig ganska frisk också, lite snorig men ingen större fara egentligen. En tur till Eskilstuna alltså. Tre timmar på onkologen och sedan har jag lovat Nike att vi ska gå på det förhatliga McDonalds. "Mamma, då får du inte säga att det är en skitresturang" sa hon när jag avgav det löftet. Okejrå. Ytterligare ett löfte, värst vad jag lovar.

Imorgon kanske jag vågar åka till Eskilstuna utan peruk eller sjal? Jag har ju ändå en halv centimeter stubb ungefär. Nej jag törs inte. Inte i Eskilstuna. Kanske i Stockholm där folk ser lite mer konstiga ut.

Nu är det slutsvamlat för idag. Sov gott, det ska inte jag göra på några timmar än tack vare Betapred :-)

Inga kommentarer: