torsdag 19 augusti 2010

O-fashion


Min äldsta unge säger att jag är o-fashion. Tja... det kan väl kanske stämma. Jag är inte värst intresserad av att vara en fashionista numera, den tiden är sedan länge förbi. Annat var det på stan idag, Stockholm Fashion Week som det är och allt. Överallt var kidsen uppklädda till tänderna. Fast värst var det väl runt Berns och eftersom jag råkade befinna mig där hela dagen idag skådade jag en och annan uppklädd människa. Såg väl förmodligen vansinnigt o-fashion ut, men det bjuder jag på :-D.

Vid Sergels torg stod SD och delade ut material. Mig gav det inget, kanske var det sjalen på huvudet som fick dem att tro att jag var muslim, vad vet jag? Det kanske inte är en dum idé att bära burka till och med, om det innebär att man slipper antastas av sverigedemokrater och deras uppfuckade propaganda när man går på stan?

I veckans SP kan man läsa att Gnesta kommun lägger minst i hela länet på kultur och fritid. Det kunde man väl nästan ana. Centerns Mats Klasson skyller på det ekonomiska läget. Jag vet inte riktigt om det håller, skulle Gnesta kommun drabbats värre än någon annan sörmländsk kommun? Det tror jag knappast. Det är nog bara att konstatera att vi i Gnesta har ett styre som tycker att det här är sådant som inte är så viktigt.

Nu - dags för mjukisbyxor. Inte så fashion det heller.


1 kommentar:

Anna sa...

Ja, jag med. Jag är också o-fashion. Och gud vad skönt det är. Jag har ett svagt minne av att jag var intresserad av kläder i forntiden nån gång (det var väl vadmal kläderna var gjorda av på den tiden). Men minns inte hur det gick till. Orka stå i provrum! Jag skulle behöva en personal shopper som ordnade allt det där och tänkte ut piffiga kombinationer. Tills nån sån dyker upp får jag fortsätta loda omkring och få titeln som kontorets mest ostylade. Och inte mig emot.