onsdag 1 september 2010

Nähä här sitter jag och slöar fast det är valrörelse

Det är ju valrörelse trots allt! Har inte varit särskilt behjälplig i det praktiska eftersom skitcancern kom i vägen. Lite ska jag dock hinna med innan vi tar hem en jordskredsseger den 19:e september :D. För min del blir det lite utdelning av material en morgon vid tåget då Gunvor G Ericson som är Sörmlands miljöpartistiska riksdagsledamot också besöker Gnesta och så lite utdelning av material i Björnlunda en lördag också. Sen ska jag förstås slita lite vid vallokalen på valdagen. Det ska bli jätteroligt även om mitt politiska engagemang fått gå på sparlåga ett tag. Eller kanske just därför. Imorgon missar jag dock den radiodebatt som Radio Sörmland ordnar i Gnesta, hade varit roligt att vara där men det blev omöjligt rent praktiskt, men det blir nog bra att lyssna på podradion sen nu när jag börjar pendla igen :-).

Men visst hade det varit roligt att engagera sig mer. Det finns så många bra frågor Miljöpartiet i Gnesta driver, som jag verkligen känner engagerar mig. En är kollektivtrafiken. En annan är skolor i ytterorterna och idén över huvud taget om att hela kommunen ska leva. Men nu är det som det är och andra får stå på barrikaderna och göra jobbet helt enkelt. Så hjälper jag till så gott jag kan.

Kom förbi och säg hej till mig på onsdag 8/9 tiiiidigt på morgonen vid stationen i Gnesta eller lördag 11/9 i Björnlunda under dagen vetja!

Inga kommentarer: