onsdag 1 september 2010

Men HUR ska jag klara av morgondagen?

Det här med planering och struktur alltså... hur sjutton ska det gå? Imorgon ska jag klara av att göra både mig och Nike i ordning, ta mig ner till dagmamman och sedan vidare till bussen som går TIDIGT som sjutton. Sen köpa SL-kort, komma med pendeln och ta mig vidare in till jobbet. Komma ihåg matlåda också, visst ja och försöka minnas hur man gjorde när man trängdes med folk i rusningstrafik. Komma ihåg passerkort och vilken våning jag jobbar på, men visst ja, komma ihåg att slänga in matlådan i kylen är väl bra också och så kanske en liten kopp kaffe till frukost. Komma ihåg lösenord och hur man uppför sig bland folk. Komma ihåg att äta lunch, komma ihåg att fika ordentligt. Och äta frukt får jag inte glömma. Sen ska jag försöka komma ihåg att få med mig matlådan hem och att komma ihåg att gå till tåget i tid och komma ihåg hur man tar sig hem.

Ikväll ska jag komma ihåg att göra matlåda och att se till att det finns kläder till imorgon, annars blir det nog kaos när sånt ska ordnas i sista stund. Och förbereda frukost...

Känner mig inte riktigt van vid vardagslunken även om den är hett efterlängtad :-)

5 kommentarer:

Jessica sa...

Man kommer förvånansvärt fort in i det igen. Eller jag gjorde det.

Sabina sa...

kommer gå jättebra.. ska tänka på dig lite extra!

stor KRAM :)

J sa...

Skriv en kom ihåg lista? På riktigt, skriv ner allt och ha i fickan. En fusklapp :)

Vad kul att tycka att det är kul att komma tillbaka till jobbet :)

Sara T sa...

Lycka till!

Inger sa...

Yay! Det där med matlådan lärde jag mig aldrig. En gång lyckades jag ställa in den i kylen. Tillsammans med vantarna...