lördag 4 september 2010

Två jobbdagar och en förkylning


Det gick bra att jobba även igår. Faktiskt lite bättre än i torsdags tror jag, trots att det hann bli ganska sent innan jag och Nike kom hem var jag relativt pigg. Fast framåt tiotiden började jag krokna, och när Tomas väl kommit hem strax före 23 gick jag bums och la mig och sov som en stock.

När jag kom hem stod det en dunk äppelmust på trappan, tack snälla Lasse som varit förbi och lämnat den. Sen kom Tomas hem med sprättägg också så nu har vi delikatesser i kylen minsann! Inte nog med det, i veckan fick jag ett jättefint och roligt parfymerat brev med två luncher i, har blivit bortskämd den här veckan :-).

Igår hade vi förresten planeringsdag på jobbet, vi var hemma hos Frida som hade fixat supergod lunch och annat gott runt omkring, så lyxigt värre har jag det helt klart, särskilt som jag ska på galej i kväll också. Fast naturligtvis har jag blivit förkyld igen, men det var väl bara väntat när man är ute och åker pendeltåg nån vecka efter en cellgiftsdos.

Idag var vi in en sväng till Gnesta, passade på att gå in på Kupan där jag fyndade massor av tyg för en billig peng samt en gammal Sindy-docka för sju kronor som Nike fick. Det var full aktivitet på Gnesta idag med politiker i varenda hörn och på torg, på fiken, ja till och med i buskarna satt det förmodligen nån och tryckte :-D. Allmänheten kanske inte var så intresserade, i alla fall inte när vi var inne, men de dök förhoppningsvis upp lite senare. Det är ju konstrunda i Gnesta idag också så det lockar säkert ut folk.

Inga kommentarer: