söndag 3 oktober 2010

Bilderblogg 3/10 2010

OK. Lite bilderblogg. Det var länge sen! Hinner inte med att fotografera och greja med bilderna hela tiden sen jag började jobba. Ska försöka bättra mig, för så himla lång tid tar det egentligen inte.

Först några tomater. De här hann inte mogna innan det blev kallt så de får bli klara i fönstret.


Fick en kruka med basilika tidigt i somras av en kompis och jäklar vad den har vuxit hela sommaren! Den växer fortfarande så det knakar. Snart blir det nog pesto igen. Fast utan pinjenötter. Man vill ju inte råka ut för pinjemun!


I måndags var jag i stan med båda döttrarna och det blev en sväng in på Stockhome bland annat. Där köpte jag den fina kassen. Molly fick också en. Nike fick en rosa plastdinosaurie men den hade hon slarvat bort innan vi kom hem.

Syskrinet på bilden, det på ben, är ett loppisfynd Tomas kom hem med. Perfekt för mig som dräller mina grejer överallt i huset, särskilt i köket. Det är rätt kitschigt också :-). Ovanpå det en jätterolig bok som heter "Beyond the grannysquare" - avancerade mormorsrutor i massor av olika former och storlekar.

Vi skulle visst äta middag också. Tog fram ett paket torsk.


Tänkte att jag skulle dubbelpanera med ägg, mjöl och sesamfrön men sesamfröna fästa nästan bättre i enbart ägget så mjölet gick aldrig åt.


Fiskpinnar färdiga att stekas! Jättegoda blev de.


Efter maten spelade Nike spel på Bollibompa-webben. Hotell Kantarell verkar vara favoriten. Då såg hon så här nöjd ut.


1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Trevligt med en bilderblogg :)

Nike är sååå himla söt.

Kram från Lisbet