måndag 1 november 2010

Magnetröntgad, kalasad och febrig

Så kan man väl sammanfatta läget just nu. I alla fall delvis. Jag har tackat ja till att vara med i en studie av en ny medicin, så idag har jag varit och skrivit på och påbörjat testerna. Idag var det blodprover (fem rör!), urinprov, längd och vikt samt magnetröntgen. Kände lite lätt ångest inför magnetröntgen, hade en bild av att man åker in i en lång svart tunnel, men så var det inte alls. Det kändes helt OK, tunneln var relativt öppen oh bara halva buken var inne. Resten av kroppen låg utanför och jag hade musik i lurar på mig och pratade med personalen mellan "tagningarna" med magnetkameran. Ja, det var faktiskt så icke-läskigt att jag somnade under den sista omgången. Helt plötsligt var jag klar och jag förstod inte hur 4,5 minuter hade kunnat passera och då insåg jag att jag nog måste ha slumrat till litegrann :-).

Men jag frös något förskräckligt, och på vägen hem insåg jag allt mer att jag nog har feber. Kände mig lite halvhängig redan imorse, men det hade inte hunnit bryta ut då. Så nu försöker jag göra så lite som möjligt. Har just blivit serverad middag och ska strax krypa ner i sängen igen.

Kalasandet i helgen gick bra. Kidsen var väl inte allt för intresserade av Robin Hood-temat, men några sköt pil och ingen dog. De lekte fint hela tiden, inte ett enda slagsmål och Nike verkade väldans nöjd med arrangemanget.

Så där ja, det var dagens rapport. Åter till sängen och Paganinikontraktet i mobilen.

5 kommentarer:

Ingela sa...

Skickar en krya på dig-hälsning även här! Kram Busan

Lisbet Lindell sa...

Krya på dig! Och så hoppas vi att dom inte hittar nåt på magnetröntgen som inte ska vara där.

Kram Lisbet

Anonym sa...

Hej! Brukar följa din blogg. Intressant och läsvärd. Skulle vilja veta mer om medicinen som du ska testa. Vill du berätta?

Kajsa Bergman Fällén sa...

Tack!

Anonym - det är en studie som heter EMILIA och man testar en ny medicin som heter T-DM1 mot en beprövad kombination av ett cellgift och en antikropp i tablettform. Vet inte vilken medicin jag kommer att få om jag kommer med alltså.

Anonym sa...

Hej, jag skulle bara vilja skicka en länk till dig om en alternativ behandlingsmetod som en vän till mig från Syd Afrika gett ut en bok om.

http://www.youroneandonlychance.com/

Mvh Ursula