fredag 3 december 2010

Bjud på vantarna

Det här är ett par finfina vantar jag har stickat. Om jag får säga det själv så är jag en riktig hejare på att sticka finfina och alldeles utmärkta vantar som värmer frusna fingrar i vinterkylan. Fast egentligen är det ju inte så svårt att sticka, men som jag svarade någon i kommentarerna - man måste vara envis så man lär sig. Sticka, repa, sticka, repa, gör om, gör fel igen och igen och igen och igen och till sist så gör man rätt. Att vara envis och ha tålamod är en fördel och när det gäller envishet tror jag kanske att jag begåvats med en dos som är lite högre än hos genomsnittsmänniskan ;-). Envishet kan vara en ganska jobbig egenskap för omgivningen, men ofta är det ganska bra att vara envis som en röd liten tjock gris som inte vill bli julskinka.

Hur som helst. Vantarna kan bli dina för en dyr peng. Men alla pengar går till Ninjans insamling hos Cancerfonden, inte ens portot kostar något extra. Lägg högsta budet innan söndag klockan 21 så kommer vantarna att läggas i ett paket och skickas hem till dig. Vill du inte ha dem själv kan jag tipsa om att det snart är julafton ;-).

Här bjuder du på vantarna.

Inga kommentarer: