måndag 6 december 2010

Gäsp


Det är inte mycket ork i den här gamla kärringen kan jag meddela. Den ork jag har går snabbt åt. Igår var jag och Nike först på barnkalas och sen åkte vi vidare till en ridskola eftersom det var dags för den unga damens första ridlektion eller vad man ska kalla det. Ridlekis kanske det heter när de är sådär små. Det räckte för min del. Nike och jag tvärslocknade vid halv åtta-tiden, sen var jag uppe en vända för att kolla till vantauktionen och när jag såg att den hade gått bra blev det sängen igen och i den låg vi kvar till halv åtta imorse. Skönt och välbehövligt.

Ridskoleäventyret gick i alla fall strålande! Nike var inte ett dugg rädd för hästar eller att pröva att åka pulka efter dem och även morfar skötte sig exemplariskt som hästkarl och ledde den tjocka shettisen med bravur. Så rida blir det mer av, sista gången för terminen är nästa vecka och då ska vi dit och till våren lär det bli fortsättning att döma av Nikes glädje igår.

Fast vädret var ju inte direkt som på bilden ovan... vilket mest bekymrade mamma och morfar som frös lite om fötterna, Nike brydde sig inte ett skvatt, hon bara satt i pulkan efter hästen och skrattade. Eller ledde hästen. Eller pulsade runt i snön. Bara hade kul helt enkelt.

Inga kommentarer: