lördag 18 december 2010

Godmorgon

Igår gick jag och Nike och la oss vid halv nio. Nike hävdade att hon inte var det minsta trött, men hon somnade lika snabbt som jag. Sedan sov vi till strax före åtta och då var till och med jag ganska utsövd. Inget illamående idag, men jag fick ju en stor spruta i samband med behandlingen igår så idag borde jag väl klara mig tycker jag. Vaknade och hostade som en tog i natt dock, det var inte så kul förstås.

När Tomas vaknade en stund efter oss kunde han berätta att vi hade vunnit Duplot hos Linda. Tjohooooo! Nike kommer bli så himla glad! Är det något som får henne att gå igång är det ju djur, oavsett om de är levande, i plast, tyg eller trä. Djur är grejen. Tack tack!

Idag måste vi väl julstöka litegrann här hemma. Köpa en gran, städa undan lite och börja pynta. Blir väl inte så märkvärdigt, vi är inga storpyntare direkt, men lite julstämning ska det väl bli i alla fall. Upplandskubb ska jag baka också tänkte jag. Ingen jul utan upplandskubb! Lätt att baka men man måste ha en mjölkkanna att baka det i. Och en hel del tid, även om arbetsinsatsen är minimal. Jag tror jag struntar i att baka vörtbröd i år. Har gjort det i ett par år men det tar sån tid och är rätt jobbigt så det får bli köpebröd. Satsar på köttbullarna och gravlaxen istället :-).

Inga kommentarer: