tisdag 14 december 2010

Lite piggare lite kräkigare

Igår kväll jag och Nike och la oss vid åtta. Jag låg och läste en pytteliten stund, Nike somnade snabbt och strax sov även jag. I morse var jag klarvaken vid fem! Inte så konstigt i normala fall kanske, men tolv timmars nattsömn har varit rätt normalt för mig de senaste veckorna så det kändes väldigt överraskande. Och skönt! Klev upp och spydde ett par gånger och sen åt jag frukost. Tror jag måste försöka peta i mig något direkt jag vaknar, jag spyr på morgonen när magen är tom. Ungefär som graviditetsillamående med andra ord :-).

Efter ett par timmar var jag dock trött igen och tog en tupplur på en timme eller så, innan det var dags att gå till dagmamman med Nike. Sen passade jag på att sova mellan 12 och 15 också för säkerhets skull. Men det har jag lyckats med även när jag sovit tolv timmar på natten så lite piggare kanske jag är trots allt.

Det var väl på det stora hela vad som hänt idag. Inget upphetsande alltså. Sova, kräkas. Som en bebis ungefär.

Imorgon väntar en tur till stan och ögonläkaren, lite mer spännande kanske (hinner ju inte sova så mycket åtminstone).

Inga kommentarer: