tisdag 22 februari 2011

Andningen är lite bättre

Jo, jag tycker nog att det är lite skillnad på andningen. Lite lättare går det allt. Fast helt omöjligt igen att avgöra om det är medicinernas förtjänst eller vädrets. Det var kallt som fasen i fredags/lördags när jag började med nya omgången och har blivit mildare. Kan vara vilket som, så det är väl bara att vänta och se till slutet av den här omgången och hoppas på att inte kallt väder och medicinpaus sammanfaller... Kallt väder vill vi inte ha alls mer, tycker jag i och för sig.

Nike är hos dagmamman idag, jag sitter och laddar för att ta mig ner dit. Det ska nog gå, det är soligt och fint också så det blir kanske en riktigt skön promenad, i alla fall på vägen dit, när jag ska hem med Nike och uppför mördarbacken är det kanske inte lika mysigt :-D.

Jag stickar och stickar på den lilla pippitröjan. Tunt garn och tunna stickor och petigt att mönstersticka. Det tar ju en evig tid, men nu är det i alla fall bara en halv ärm kvar innan jag är klar.

Fast först ska jag äta lunch. Insåg att avocado is the shit när det gäller kalium. Så synd. Jag som råkar gilla avocado väldigt mycket. Det blir nog en kaliumfokuserad lunch idag, med ett lass avocado som viktigaste ingrediens och sen banan som efterrätt. Kanske en latte också, sen ska väl kaliumbehovet vara tillfredsställt :-).

Inga kommentarer: