fredag 29 april 2011

Effektiv förmiddag

Jahapp, fredag igen och dags för provtagning på VC. Dessutom skulle jag ju ta bort mina vaxproppar. Det var fullt av folk idag så jag var precis klar med blodprovet när det var dags för doktorn. Han tittade i mina öron och konstaterade att där syntes inga trumhinnor och så kom en sköterska in och spolade mina öron. Den ena släppte jättelätt men den andra var segare men den kom till sist den också. Så nu hör jag igen! Misstänker att trycket på bihålorna kommer minska också nu när det är fri passage i hörselgångarna.

Sen fikade vi på Gnestas nya fikaställe - Kaffebaren. Ligger i stationshuset och serverar utmärkt kaffe och annat. Jättetrevligt, gott och bra på alla vis. Den här veckan kostar allt kaffe 10 kr också, men det var inte dyrt annars heller - 22 kr för en latte.

Åkte tillbaka till Björnlunda efter att ha hämtat ut mera Fragmin och köpt lite gasbinda som ska användas till Hjärtekatten.

Som om inte detta flängande vore nog åkte vi ner till Björnlunda City och käkade mat på Björnlunda Bykrog. Biff med ugnsbakad potatis enligt bilden. Det var jättegott! Fint kött och vällagat, fräsch salladsbuffé, gott bröd och kaffe på maten för endast 75 kr. Verkligen prisvärt.

Turen på byn avslutades med inköp av kobajs på påse och lite annat på ICA.

Och nu är klockan bara 12:22. Kanske kommer jag slockna tidigt ikväll efter denna intensiva dag. Om jag kan sova nu när jag hör så bra :-)

Inga kommentarer: