onsdag 27 april 2011

Full rulle i spenaten idag

Ingen rast, ingen ro idag. Vi drog till Nyköping för att införskaffa lite nödvändigheter. Mest nödvändigt var det väl med sandaler till Nike, snart är det hög tid för såna och förra årets var urvuxna för länge sen. Det blev lite annat inköpt också, garn till Hjärtekatten, några fröpåsar och en födelsedagspresent till en liten kille som fyller år i helgen.

Väl hemma dök en porslins-My Little Pony upp. Den hade jag totalt glömt bort. Nike var i alla fall nöjd ned fyndet och satte igång med dekorationerna.

I rabatterna frodas ogräset = smultronen. Det blir faktiskt smultron av dem om man låter dem vara. Men låter man dem vara så tar de över hela trädgården å andra sidan... ett hopplöst ogräs om man nu får säga så om smultron. Stormhatt och pärlhyacinter växer också i rabatten. Och allium som sprider sig rätt bra det också... Pärlhyacinterna är rätt bra på att föröka sig de också förresten.


Sen gjorde jag spaghetti med köttfärssås. Jag känner mig så smart som kommit på hur jag ska få Nike att käka köttfärssås. Jag kokar tomatsås och mixar den med stavmixern och blandar med köttfärssåsen. Och ungen äter snällt. Tomat- och lökbitar däremot göre sig icke besvär på hennes tallrik. Precis som Dolmiosås :-). Fast mycket godare och billigare.

Inga kommentarer: