söndag 1 maj 2011

Räddaren i nöden

Det här är Handkrämen med stort H. Eller ska man skriva typ handcrème så det ser lite chicare ut? Dyr tyvärr, men jag varvar den med en för 20 spänn från Rusta.

Idag har jag och Nike varit ensamma hemma. Efter en rätt slö förmiddag körde jag ett yogapass och Nike hängde glatt på. Lite okoncentrerad ibland men hon hävdade bestämt att det var väldigt roligt och skönt. Hm... vet inte om jag tror att hon tyckte det på riktigt ;-).

På eftermiddagen var det ridning som stod på programmet. Pappa skjutsade oss till Hållsta. Först gick han med Nike men sen tyckte jag att det gick så bra för henne idag så hon fick testa att rida helt själv. Det gick jättebra! Hon var så himla duktig, travade och red slalom mellan koner. Alldeles själv alltså, utan någon vuxen som ledde hästen. Med tanke på att hon bara är 4,5 år gammal och bara har ridit sen i december, sammanlagt kanske hon suttit på hästryggen tio gånger, så tycker jag att hon är jätteduktig. Fast hästen hon brukar rida på är ju också världens snällaste.

Själv blir jag bara mer och mer sugen på en ridtur varje gång jag är med Nike i stallet...

Inga kommentarer: