fredag 3 juni 2011

Sommarvärme

Det har varit varmt idag, minst sagt. Själv har jag mest suttit inne i svalkan och skuggan. Känns inte riktigt som om jag orkar med värmen just nu. En liten tur till plantskolan och affären blev det i alla fall på eftermiddagen, så nu har jag införskaffat tomat, squash, gurka och oregano som jag ska plantera. Snart. Vi glömde förstås att köpa jord.

Däremot har vi köpt årets dyraste körsbär. Vad sägs om 100 spänn för ett halv kilo? Allt som kunde gå fel gick fel i kassan helt uppenbart, att åka tillbaka och klaga lönar sig ju inte så vi får sitta här hemma och vara bittra och äta dem med andakt istället.

Nike tog en bild på mig igår, lite suddig men kolla in min frippa med landningsbanan mitt uppepå. Eller kan man kalla det omvänd mohikan? Nåja, med Taxotere är ju den ett minne blott den också.

Jag virkar och grejar för fullt, imorgon kanske det blir lite virkfoton. Ska försöka klara Nike och mig själv hela helgen här eftersom Tomas jobbar. Kan gå hur som helst det :-)

Inga kommentarer: