torsdag 23 juni 2011

Utan port

Igår hade jag en hemskans trevlig kväll med några snygga damer från Björnlunda. Nu när vi har en anständig restaurang här samlades vi där för att fira Jenny som tagit sig igenom polisskolan. Trevligt och god mat men inget vin för min del i alla fall. Chris ställde upp som barnvakt, tack för hjälpen!

Imorse klev jag upp i svinottan och blev sedan upphämtad av min snälle far, a k a färdtjänsten, och körd till Nyköpings lasarett. Där skulle jag få min gamla venport utbytt mot en ny och fungerande. Åtta skulle jag vara där och det blev en lång och fastande väntan på operation. Vid halv ett var jag i alla fall nere i sänghallen och väntade på att få komma in och bli skuren i. Att plocka ur den gamla porten gick strålande bra men sen började det strula när den nya skulle in. Det visade sig till sist, efter mycket bökande och konsultation av en röntgenläkare förutom narkosläkaren som opererade, att nån ven som behövdes för att porten skulle fungera hade krympt ihop till så löjligt liten storlek att det helt enkelt inte fungerade.

Lösningen verkar bli att jag får en CVK insatt före varje behandling. Inte helt kul men det ska väl gå. Det går ganska snabbt att sätta in en sån, men tja... det är ju lite meck och det är inte direkt skönt och mysigt. Men vad gör man?

Jag mår i alla fall bra, jag är öm och mörbultad där doktorn försökte få in portens slangar men såret efter den gamla porten känns knappt alls. Lite trött efter massiv medicinering bara :-).

Inga kommentarer: