torsdag 25 augusti 2011

Bloggtorka

Det blir inte mycket bloggat härifrån som ni märker. Jag har mest njutit av lugnet och tystnaden när Tomas försvunnit till jobb och Nike till dagmamma. Det var bra länge sen jag hade såna har lugna och tysta dagar, jag tror jag behövde det även om semestern varit jättehärlig den också.

I lördags var vi på Parken Zoo som sagt, det var lite regnigt men inte så det störde. Nike var helt överlycklig eftersom hon precis klarade längdgränsen till de flygande elefanterna. Dessutom åkte hon radiobilarna och virvelvinden med pappa. Wiiiiii! Lycka! Det var på det stora hela en väldigt trevlig dag, men helt klart lockar ju tivolit Nike mer än vad djuren gör...

I söndags åkte vi till Sollentuna för att hälsa på min moster och hennes familj, god lunch och ungar som åtminstone inte slog ihjäl varandra, kan man vara annat än nöjd? Sen hämtade vi upp Molly i Skärholmen och efter lite shopping på Panduro stack vi hem till Björnlunda igen.

I måndags var Tomas första arbetsdag, Nike fick följa med storasyster till Gröna Lund! Mera karuseller! Livet leker :-).

Sen dess har det lugnat ner sig lite, inga fler nöjesfält och djurparker i alla fall. Bara vardag. Och i tisdags red jag en sväng på Lina, titta på bilden vilken fining hon är!

Inga kommentarer: